Wszystkie zajęcia w żłobku prowadzone są w języku angielskim.
1. Logopeda - zajęcia logopedyczne z najmłodszymi dziećmi w żłobku trwają do 15 minut. Obejmują ćwiczenia: artykulacyjne (usprawnianie właściwego funkcjonowania narządów mowy), fonacyjne (wywoływanie głosek w izolacji, sylabie i wyrazie), oddechowe (opanowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej i synchronizowania pauz oddechowych z wypowiedzią) i słuchowe (ćwiczenia słuchu fonematycznego). W trakcie ćwiczeń logopeda korzysta z obrazkowych pomocy logopedycznych. Ćwiczenia są urozmaicone i wzbogacone o zagadki i zabawy ruchowe.
2. Fizjoterapeuta - Zajęcia z fizjoterapeutą stwarzają warunki do aktywności fizycznej poprzez zabawy ruchowe, zwracają uwagę na poprawność wykonania. Dzięki możliwości pracy fizjoterapeuty z dziećmi w żłobku stosując profilaktykę zapobiegamy powstawaniem wad postawy i uczymy przyjmowania prawidłowych nawyków co dobrze rokuje w dalszym okresie rozwoju. W trakcie zajęć realizowane są następujące zabawy ruchowe:
a. zabawy orientacyjno-porządkowe, które wyrabiają umiejętność oceny kierunku i odległości, orientację w przestrzeni, uczą
b. biegania bez potrącania, omijania przeszkód;
c. zabawy bieżne angażujące duże grupy mięśniowe, pobudzające krążenie, oddychanie;
d. zabawy równoważne rozwijające zdolność utrzymania równowagi, uczące przekraczania przeszkód, działają mobilizująco na układ nerwowy;
e. zabawy z czworakowaniem (raczkowaniem) działają na organizm wszechstronnie – tak na układ wegetatywny, jak i ruchowy;
f. zabawy z elementem skoku i podskoku pobudzają krążenie i oddychanie;
g. zabawy z elementami wspinania, ćwiczące sprawność pokonywania przeszkód;
h. zabawy z elementem rzucania, chwytania, toczenia, celowania rozwijają zdolność oceniania kierunku i odległości;
i. zabawy rytmiczno-ruchowe wpływające na ogólne usprawnienie ruchowe dzieci, wyrabiające poczucie rytmu, koordynację ruchową, ćwiczą oddech.
3. Psycholog - Psycholog pracujący z dzieckiem w żłobku ma możliwość codziennej obserwacji dziecka, tego jak funkcjonuje w sferze somatycznej, motorycznej, emocjonalnej i intelektualnej. Obserwacja pozwala na wczesną interwencję, która ewentualne zaburzenia umożliwi zmniejszyć bądź całkowicie wyeliminować. Psycholog pracujący z dzieckiem ma możliwość wzmacniania i utrwalania tego, co jest atutem dziecka, tego, co dziecko już osiągnęło i co już potrafi. Psycholog pomaga zwalczyć lęk separacyjny u rodzica i dziecka. Metody stosowane w pracy z dziećmi w wieku żłobkowym:
● DSR,która jest polskim narzędziem do badania dzieci w wieku od 2 miesiąca do 3 roku życia i daje możliwość oceny aktualnego poziomu rozwoju dziecka
● Transdyscyplinarna ocena funkcjonowania dziecka podczas zabawy, która umożliwia ocenić funkcjonowanie dziecka od 1 do 10 roku życia
● Obserwacja rozwoju poznawczego, emocjonalnego i ruchowego
● Ocena funkcjonowania zmysłów u dziecka
4. Pedagog z ukończonym poradnictwem psychologiczno-pedagogicznym - niesienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom w zakresie rozwiązywania problemów rodzinnych i wychowawczych. Diagnozowanie problemów życiowych i podejmowanie współpracy z organizacjami i instytucjami realizującymi działania pomocowe. Służenie radą w sprawach dotyczących adaptacji żłobkowej,wychowania, opieki oraz trudności osobowościowych.
5. Pedagog Specjalny - Podstawą pracy terapeutycznej będą metody czynnościowe, które zaspokoją najważniejsze potrzeby dziecka poprzez: działania, przeżywanie, odkrywanie, poznawanie. Metodami wspomagającymi proces terapeutyczny dzieci będą m.in.:
- Ruch Rozwijający - Weroniki Sherborne,
- Metoda Dennisona,
- Metoda N. C. Kepharta,
- Metoda Glenna Domana,
- Metoda Dobrego Startu - zmodyfikowana przez M. Bogdanowicz.
6. Sensoplastyka - Sensoplastyka® wpływa na optymalny rozwój całego organizmu. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej tym „łatwiej” nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle zarówno małego dziecka jak i osób dorosłych.
Sensoplastyka wpływa na:
● wspomaganie i budowanie świadomości ciała i przestrzeni,
● dbanie o usprawnienie ruchowe (przygotowanie do nauki chodzenia w przypadku niemowląt),
● wspieranie rozwoju zmysłów,
● wpływanie na rozwój mowy (ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę są usytuowane blisko ośrodków odpowiadających za małą motorykę – czyli pracę dłoni),
● poprzez wspólne działania pogłębiamy nasz kontakt emocjonalny z dziećmi – budujemy w ten sposób ich poczucie bezpieczeństwa.